Joensuun Vihreiden Sari Koskinen valittiin Savo-Karjalan piirin edustajaksi Vihreiden puoluevaltuuskuntaan seuraavaksi kaksivuotiskaudeksi.

“Haluan tuoda erityisesti Savo-Karjalan näkemystä yhteiseen keskusteluun ja päätöksentekoon. Erityistä osaamisalaani ovat kasvatus- ja koulutusasiat ja tällä hetkellä mm. poikkihallinnollisen lapsimyönteisen politiikan edistäminen. Luottamustoimieni kautta kokemusta on kertynyt niin sote-palveluiden maakunnallisesta järjestämisestä kuin vähähiilisen kaupungin edistämisestä, kommentoi luokanopettaja ja vararehtori Koskinen. Koskinen toimii myös Joensuun kaupunginhallituksen ja -valtuuston jäsenenä sekä Pohjois-Karjalan sosiaali- ja terveyspalveluiden kuntayhtymän Siun soten hallituksen jäsenenä.”

Muita savokarjalaisia edustajia Vihreiden puolue-elimissä kaudella 2019-21 ovat puoluehallituksen jäsen Petteri Heikkinen Kuopiosta sekä puoluevaltuuskunnan varajäsenet Senni Martikainen Iisalmesta ja Marja Berg Kuopiosta.