Joensuun Vihreät nimesi kevätkokouksessaan 4.6. ensimmäiset ehdokkaat 18.4.2021 pidettäviin kuntavaaleihin. Ehdokkaita nimettiin yhteensä 13 ja joukossa on niin nykyisen valtuustoryhmän jäseniä sekä eri tehtävissä toimivia luottamushenkilöitä kuin ehdokkaina uusia kasvoja.

Ensi vaalikauden kaupunginvaltuutetuksi hakevat muun muassa Joensuun kaupunginhallituksen toinen varapuheenjohtaja Hannele Autti, kaupunginhallituksen jäsen Sari Koskinen, seudullisen joukkoliikennejaoston puheenjohtaja Ville Elonheimo, Puhas Oy:n hallituksen puheenjohtaja Kristiina Vesama ja Joensuun vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja Hanna Susitaival. Uusia nimiä Joensuun Vihreiden kuntavaaliehdokkaina ovat tohtorikoulutettava Tea Törmänen ja hoitotyön opettaja Irja Väisänen.

“Valtuustoryhmämme uusiutui voimakkaasti viime vaaleissa ja se ilahduttaa, että jo tässä vaiheessa nykyisistä valtuutetuista näin moni on hakemassa jatkokautta. Tarvitsemme sekä kokemusta että uusiutumista”, toteaa Joensuun Vihreiden puheenjohtaja Hanna Susitaival.

Joensuun Vihreiden tavoitteena on kasvattaa ehdokkaiden määrää viime vaaleista. Ehdokkaita nimetään seuraavan kerran syksyllä.

Kaikki Joensuun Vihreiden kevätkokouksessa nimetyt ehdokkaat:
Hannele Autti, Ville Elonheimo, Päivi Hokkanen, Risto Ikonen, Marko Jönhede, Sari Koskinen, Mira Pesonen, Jarno Pitko, Hanna Susitaival, Teppo Tarnanen, Tea Törmänen, Kristiina Vesama ja Irja Väisänen

Kuvassa ehdokkaita vasemmalta: Hannele Autti, Marko Jönhede, Irja Väisänen, Teppo Tarnanen, Kristiina Vesama, Sari Koskinen ja Hanna Susitaival